13. päev, E 29. august 2016
Meie mittenunnu kollane buss |
Äratus kell viis ja enne kuute
olime bussis. Meie ilus kollane nunnu buss oli asendatud suure kollase
totaalselt mittenunnu bussiga. Buss oli vana ja ilma igasuguste mugavusteta,
kui konditsioneer välja arvata. Hotellist lennuväljale väljus politseieskordi
saatel neli bussi korraga. Et oli alles suhteliselt öö, jäi enamus seltskonnast
magama...
Seda seni, kuni buss äkitselt
täie hoo pealt pidurdas ja vastassuunavööndisse põikas. Mis juhtus? Buss oleks
äärepealt teisele bussile tagant täiega sisse sõitnud. Nüüd sõitis ta teistest
bussidest ette, et nii-öelda oma sõitu sõita. Ja see sõitmine oli täiesti jube.
Ilmselt oli bussil tema suuruse kohta väikene mootor, sest selleks, et mäest
üles sõita, võttis buss enne kõvasti hoogu. Seega, mäest alla, hoog üles, uue
mäekese tippu jõudes bussil „hing kinni“ kuni jälle mäest alla sõitma saab
hakata. Seepärast ei saanudki ta teistega koos rivis sõita, nagu algul
planeeritud oli. Mäest alla kihutamine tekitas veel paar ohtlikku olukorda, aga
õnneks keegi surma ei saanud ega bussi alla ei jäänud... seekord.
Vahepeal tehti pissipeatus, kus
meie juht politseieskordilt ilmselt sõimata sai, et ta teistest eraldi sõitis.
Peale peatust sõitsime natuke teiste sabas, aga siis lasime teised eest ära
sõita, et meie juht saaks oma bussile vastavat „jõnksutamissõitu“ edasi sõita.
Järjekordne pidurdus koos asjakohase liiklusmärgiga |
Umbes kolmetunnise teekonna lõpul Balikpapani lennujaama ehk finišisse jõudmine oli suureks kergenduseks. Ilmselt paljud meie hulgast ei
oleks enam nõus uuesti selle bussi ja bussijuhiga sõitma. Isegi meie saatja
Lington ütles, et meil oli „grazy driver“.
Lennujaam oli nagu lennujaam
ikka, ainult et rahvusvaheliste lendude osa oli suhteliselt tühi. Kolme
festivali rühma saabudes tehti check-in lauad lahti ja võeti pagasid vastu.
Saime oma Lingtonilt viimast korda toidupakikesed, kus sees viiekäiguline
hommikusöök ja pidime temast lahkuma. Tegime viimased shopping'ud, siin oli
isegi turistide nänni müüa ja juba paari tunni pärast väljus meie Balikpapan –
Singapur lennuk.
Singapuri jõudsime paaritunnise lennuga. Singapuris vahemaandumist tehes, kui on piisavalt aega,
saab tellida endale tasuta linnaekskursiooni. Seda võimalust me tahtsime ka
kasutada. Põhimõtteliselt jooksime vastavasse punkti, et selgust saada, kus öeldi, et tegelikult ikka päris hästi ei saa ja kohad on ka välja müüdud aga
ehk õhtul viimasele ekskursioonile ikka veel saab. Enamus meie hulgast
said end ekskursioonile möllitud, veidi hiljem registreerimisele saabunud Leedu
rühm jäi sellest võimalusest ilma.
Kuna lennud olid eraldi ostetud,
tuli pagas välja võtta ja panna õhtuni pakihoidu, end riiki sisse möllida (õnneks
viisavaba) ja need (nagu mina), kes paar
tundi hiljem algavat ekskursiooni ei ootanud, said linna peale minna. Nüüd oli
metroosüsteem meile tuntud ja sõitsime otse kesklinna, et valges kõik
Singapuri tuntud vaatamisväärsused üle vaadata.
Singapuri Hiinalinn |
Singapur on linnriik, mis
eelmisel, 2015. aastal sai 50-aastaseks. Ehk just nii kaua ei olda enam Suurbritannia
kolooniaks. Kolooniaks olemise aeg on andnud Singapurile kena linnaarhitektuuri
ja inglise keele oskuse. Inglise keelt räägitaksegi siin kõige rohkem,
olenemata rääkija tegelikust rahvusest. Teine levinum etnos siin on hiinlased.
Singapuri pindala on 710
ruutmeetrit ehk see on sama suur kui Saarde vald Pärnumaal, aga siin elab kokku
5,8 miljonit inimest. 1 ruutkilomeetril 8141 inimest. Ehk siis väga palju kireva
päritoluga inimesi väga väiksel maa-alal. Singapuri linnriik asetseb Malaka
poolsaare tipu juures asuval Singapuri saarel ja veel lisaks 60 väiksemal
saarel.
Singapuri rajasid 1819. aastal
kaubasadamana briti meresõitjad – maadevallutajad. Teise maailmasõja ajal oli
Singapur jaapanlaste võimu all, 1959. aastal sai Singapur omavalitsuse staatuse ja
alates 1965 on Singapur iseseisev riik.
Merlioni kuju, taustal Singapuri ärikvartal |
Singapuri nimi tuleneb vanast sanskritikeelsest
sõnast Simhapura, kus simpha on „lõvi“
ja pura on „linn“. Ehk siis lõvilinn.
Sellest ka Singapuri sümbol, milleks on 1964. aastast lõvipea ja kalasabaga müütiline
naissoost loom nimega Merlion. Merlion on kasutusel kui linna ja kogu riigi
sümbol. Sõna mer tähendab merd ja lion lõvi. Ehk siis merelõvi. Lihtne.
Kala keha meenutab seda, et
Singapur oli kunagi väike kaluriküla nimega Temasek,
mis tähendab jaava keeles merelinna. Ehk siis kõik tähendused ja nimed jooksevad
omavahel kokku. Esimene originaalkuju paigutati 1972. aastal Singapuri jõe suudmesse,
kuid linna arenedes liigutati see 2002. aastal praegusesse asukohta Merlion
Parki Marina Bay lahe äärde. Muuseas, 2009. aastal lõi kujusse sisse välk ja
see sai kõvasti kahjustada, tänaseks on kuju parandatud. Lisaks
originaalkujule on erinevaid kujusid veel, kokku on „ametlikuks“
tunnistatud viis Merlioni kuju. Ühte, ilmselt mitteamettlikku kuju nägime näiteks Singapuri Hiinalinnas.
Merlion, teispool Marina Bay lahte näha ka Marina Bay Sands ehk "paatmaja" |
Linna peamised vaatamisväärsused
turisti jaoks asuvadki ümber Marina Bay ehk „merelahte“. Siin asuvad nimetatud
Merlioni originaalkuju, meie jaoks huvitav kõrghoonetega downtown ehk kesklinn, samuti kolme tornmajaga „paatmaja“ Marina
Bay Sands.
„Paatmaja“ ehk Marina Bay Sands
on 2010. aastal valminud linnakuurort ehk resort.
Kolme tornmaja katusel on Sands Skypark, mis on 1,2 hektariline troopiline oaas
ja asub sama kõrgel kui Eiffeli torni tipp Pariisis.
Siin asuvale vaateplatvormile
saab iga piletiostnu minna. Lisaks üle linna ulatuvale vaatele saab infot
SkyParki ehitamisest ja kogu Singapurist. Pargi 12400 ruutmeetril on kasvamas
250 puud ning 650 taime. Torni nr 1 tipus on ka restoran ’Sky on 57’, kus
number 57 tähendab korruste arvu.
Marina Bay Sands |
Vaateplatvormi külalistel ei ole
küll ligipääsu katusel asuval basseinile. Bassein on 150 meetrit pikk ja
see on „äärtetu“, ehk siis basseini ühes ääres laiub tühjus.
Kogu kompleksis on mitu hotelli 2561
toaga, ülisuur kasiino, kaks teatrit, näituse- ja konverentsikeskused,
kaubanduskeskused. Kogu ehitus on väga uhke ja läks ehitamise ajal maksma 8
miljardit Singapuri dollarit, mis on 5,5 mld eurot.
Meil oli aega seda kompleksi mitmelt
küljelt väljast vaadata ning sai ka esimesel kahel korrusel kaubanduskeskuste
alal ringi käidud. Kasiinosse igaks juhuks sisse ei läinud, mine tea, oleks
äkki muidu planeerimata rikkaks saanud.
Singapuris on ka vanemaid maju |
Vaatasime veel üle vaateratta ja
Singapuri Vormel-1 võidusõiduraja, mis asub samuti täiesti linna keskel.
Kõndisime nii vanade kui uute majade vahel ja külastasime ka Hiinalinna
linnaosa. Pool päeva, mis meil vaba aega oli, läks kiiresti ja juba oligi vaja
lennujaama minna, et õigel ajal check-in teha
ning Helsingi poole lendama hakata.
Lennujaamas sujus kõik kenasti,
kogu kamp oli jälle koos ning Finnairi lennuk väljus õigeaegselt.
Euroopa, siit
me tuleme!
14. päev, T 30. august 2016
Uus hommik võttis meid vastu
lennukis. Lennukis tundus pärast palavaid suvepäevi troopikas suhteliselt külm,
kas see oli sellest või viirustest, igatahes jäi vähemalt 4-5 meiega
reisinutest pärast reisi lõppu külmetushaigusesse. Lennukis jagati küll tekke
ja sai riideid selga lisaks panna, kuid +30 kraadi ei asenda paar lisatekki ja
T-särki.
Tasapisi hakkas reisiväsimus meist võitu saama, nii et enam ei olnud reisiseltsilised nii lõbusad kui
lõunasuunas lennul.
Helsingi lennujaam tundus juba
armas kodune. Taas Norra väikse propellerlennukiga 20 minutiga üle
Soome lahe lennanuna tundus pärast maandumist väline jahe õhk hea ja kodusena. Meie,
Eesti õhk!
Kell 8 olime Tallinna
lennujaamas, kella 11-ks Pärnus.
Reis oli läbi saanud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar