kolmapäev, 31. august 2016

Kokkuvõte

Meie reis EIFAF festivalile kaugel Indoneesias on läbi. Osalesime Indoneesias Borneo saarel Ida-Kalimantani provintsis Kutai Kartanegara regioonis Tenggarongi linnas toimuval rahvusvahelisel festivalil „Erau International Folk & Art Festival“ ehk EIFAF.
Nägime Ida-Kalimantani provintsi, selle linnu, loodust ja inimesi. Saime palju huvitavat teada ja näha Indoneesia ühe osa kohta, kuhu eestlaste jalg harva satub. Nägime palju sõbralikke inimesi, palju siirast uudishimu ning suutsime oma olemasolu ja tantsimistega paljudele rõõmu valmistada.
Kohtusime Kutai Kartanegara ing Martadipura sultaniriigi sultaniga Aji Muhammad Salehuddin II. Ta on ainuke Borneo saare allesjäänud sultan, keda rahvas austab ja riik respekteerib. Nägime, et maailma suurim islamiriik lubab olla inimestel selles usus nagu nad soovivad, sest külastatud piirkonna enamus inimesi ei ole moslemid.
Nägime, peamiselt küll bussiaknast, et eluks ei ole palju vaja - piisab postidel eluasemest ja motorollerist. Piisab, kui saab õhtul sõna otseses mõttes maha istuda ja näiteks rahvatantsu vaadata.

CIOFF festival on asjalik ja professionaalselt korraldatud, üritused toimusid õigeaegselt, süüa sai rohkem kui jõudsime, bussid olid õige koha peal ja lavameeskond teadis, mis teeb. Väikesed viperused peavad alati olema, muidu ei saaks teada, mis kõik võiks veel viltu minna... :)

Aitäh CIOFF Indoneesiale, juht hr. Said Rachmat. Aitäh Kutai Kartanegara regent Rita Widyasari, Kutai Regiooni Kultuuri- ja Turismivalitsuse juht Dra. Sri Wahyuni ja teised, kes festivali korraldasid.
Aitäh Kutai Kartanegara ing Martadipura sultaniriigi sultanile Aji Muhammad Salehuddin II traditsioonide säilitamise eest!
Aitäh CIOFF Eestile, juht pr. Kati Taal, kes vahendas meile festivali kontaktid ja aitäh Eesti Kultuurkapitalile, kes meid rahaliselt toetas.
Aitäh Kirmase juhendajale Raivo Ermile meie tagautsitamise eest.
Aitäh meile kõigile Kirmases, et me nii toreda reisi ette võtsime!

Läheksime kindlasti iga kell Tenggarongi festivalile tagasi, aga jah - enne tuleb üle vaadata kõik maailma teised toredad kohad ja tantsimata festivalid... :)

Lõpetuseks: Selle reisiblogi fotod on tehtud Rahvuskultuuriselts Kirmas MTÜ liikmete poolt, kui foto juures ei ole märgitud teisiti.  Fotode põhilisteks autoriteks on Üllar Jõgi, Marko Šorin, Külli Šorin, Aili ja Urmas Põldsaar ja Maidu Kuuse. Teksti on kirjutanud Maidu Kuuse.

Tagasiside palume kindlasti meiliaadressil  'kirmasfolk (ät) gmail.com'
Jälgige meid aadressil kirmasfolk.wordpress.com või Facebook'is.